FITXA DIDÀCTICA
NOM: Racó de casa i cuina. | |
EDAT: 4 anys | Nº PARTICIPANTS: Grup-classe. |
OBJECTIUS: - Conèixer algun dels drets de l’infant. - Viure els drets de l’infant a partir del joc simbòlic. - Tenir consciència que els infants tenen uns drets concrets (dret a la casa, dret a la família, dret a menjar…) - Reflexionar sobre els drets de l’infant. | |
ORGANITZACIÓ DE L’ACTIVITAT: Ubicarem el racó de casa i cuina a la part dreta de l’aula i deixarem que els nens en petit grup realitzen el joc simbòlic lliurement durant uns 5 minuts. A la resta de nens i nenes els facilitarem diverses fitxes amb imatges del dret de l’infant que estem treballant: “Dret a la casa, alimentació, a la família…”. Una vegada tots els nens/es hagin passat pel racó mantindrem una conversa i els farem reflexionar a través de preguntes com: “Què passaria si no tinguessis una casa?” “Què passaria si no tinguessis res per menjar?” “Què passaria si ningú et preparés el menjar?” | |
MATERIAL: Cuineta i prestatgeria amb els seus estris de cuina. | |
TEMPS: 45 minuts | |
ESPAI: Interior, en l’aula de classe. | |
OBSERVACIONS: Aquesta activitat es pot ampliar amb altres racons (racó de l’escola, racó de metges i malalts, racó de jocs de taula, etc) per treballar la resta dels drets: - Dret a la sanitat. - Dret a la educació. - Dret a jugar. |
Sóc Nuria,
ResponderEliminarcrec que aquesta activitat a segut molt original i m'agradat molt. Enhorabona
Sóc Àngels Aixendri,
ResponderEliminarCrec que ha estat un joc encertat i relacionat amb el nivell evolutiu dels infants, ja que l'educador, partint del joc simbòlic podrà treballar el dret a l'alimentació.
Enhorabona
hola xiques! aquesta activitat està molt elavorada ja que a trevés del joc simbolic hem pogut treballar diferents drets respecte a l'alimentació.
ResponderEliminarfelicitatsssss Anna Matamoros.